Akademik Program Hakkında

Ekonomi Bilimleri Yüksek Lisansı

Ekonomi Yüksek Lisansı, modern ekonomi ve ekonometri konusunda derin bir anlayışa dayanır ve fakültenin gücü üzerine inşa edilmiştir. Öğrencilerimize akademide ve uluslararası kuruluşlarda, özel ve kamu şirketlerinde pazarlanabilir beceriler sağlıyoruz. Akademik yol, temel mikro/makroekonomi ve ekonometride en gelişmiş araçları sağlamaya odaklanır; öğrenciler ayrıca odaklanmış ve heyecan verici seçmeli derslerden birini seçebilir ve ekonometride uzmanlaşabilirler.

KARİYER FIRSATLARI
Ekonomi Yüksek Lisansı, ISU’da ve yurtdışında şu sektörlerde profesyonel fırsatlara yol açar:
Özel şirketler
Kamu kurumları
Para, bankacılık ve sigorta sektörleri
Ekonomik ve ekonometri araştırma kurumları
Uluslararası kuruluşlar
Sağlık, ulusal sigorta vb.

Çalışma Süresi

● Öğrenci, aşağıdaki şekilde dağıtılan sekiz ders alır:
√ Altı zorunlu ders.
√ Yüksek lisans öğrencilerine kolej tarafından sunulan dersler arasından iki seçmeli ders.
● Çalışma, her derste araştırma seminerleri aracılığıyla yürütülür. Araştırma semineri, birden fazla referansa dayanır ve bilimsel araştırmanın metodolojisi ve standartlarına uygundur.
● Sekiz dersin her birinin çalışması, en az dört hafta boyunca dört kredi saati sürer ve her öğrencinin yeteneklerine göre bunu aşabilir. Bundan sonra, öğrencinin yeterlilik ve bilgi testi tamamladığı derste yapılır, ardından aynı şekilde başka bir derse başlar ve bu böyle devam eder.
● Öğrenciye, lisans düzeyinde okuduğu dersler arasından kolej tarafından seçilen varsayımsal bir ders atanır ve bu, öğrencinin on kredi saatiyle değerlendirilmesi için pratik bir eğitim olarak kabul edilir. Öğrenci bu dersi on iki ila on dört kısa derse bölmelidir. Öğrenci, her dersi, konusunun yazılı özetini Word veya PDF formatında, Power Point programı kullanılarak öğrencinin sesiyle video kaydı eşliğinde, en az on dakika ve en fazla yirmi dakika olacak şekilde sunar.
● Birinci yıldaki dersleri inceleyen öğrenci, ikinci yılı geçmeyen bir süre için çalışmayı uzatma hakkına sahiptir.

Üniversite Konseyi tarafından onaylanan çalışma planına göre çeşitli disiplinlerde yüksek lisans derecesi almak için gerekenler altmış kredi saatidir ve bu gereklilikler aşağıdaki programlara göre dağıtılır:
1- Otuz iki kredi saatlik araştırma dersleri.
2- On sekiz kredi saatlik bilimsel tez.
3- On kredi saatlik pratik eğitim.

Yüksek lisans derecesi için tez konusu kaydetme koşulları
● Öğrenci, öngörülen dersleri en az %70 puanla geçmelidir. ● Öğrenci en az 450 TOEFL sertifikası veya eşdeğeri almış veya Fransızca dilinde eşdeğer bir sertifika almış, ancak iki dilden birinde veya iki dilden birinde birinci üniversite derecesini alanlar hariç.
● Öğrenci, alt uzmanlık alanlarından birinde önerilen bir konu ile yüksek lisans tezini kaydettirmek için üniversite yönetimine bir talepte bulunur.
● Konu başlığının ilk onayı alınırsa, kolej konseyi öğrenciye planı hazırlamada rehberlik edecek ve takip edecek bir danışman belirleyecektir.
● Araştırma planı, konunun önemini ve içindeki önceki çalışmaların eleştirel bir sunumunu, özellikle araştırma problemini, ardından çalışmanın müfredatını ve cevaplamak istediğiniz ana hipotezlerini veya sorularını ve çalışmanın bölümünü ve kaynaklarını içerir.
● Öğrenci, önerilen planını bir bilimsel seminerde sunar ve planı bir konu ve bir yaklaşım olarak tartışır. ● Öğrenci, seminerdeki profesörlerin gözlemlerine göre planını düzeltmesi istendiğinde ayarlar.
● Seminerden sonra plan, dersin kaydı ile ilgili kararını almak üzere fakülte kuruluna sunulur.
● Onay durumunda, Fakülte Kurulunun kararı kaydın onaylanması için Üniversite Kuruluna sunulur ve kayıt tarihi Üniversite Kurulunun onay tarihinden itibaren hesaplanır.

Jüri tartışması ve derecenin verilmesi
● Yüksek lisans tezi hazırlamanın asgari süresi, Üniversite Kurulunun konuyu kaydettirmek için onay tarihinden itibaren dokuz ay, azami süresi ise iki yıldır ve danışmanın önerisi ve Fakülte Kurulunun onayı ile üçüncü bir istisnai yıl uzatılabilir, ancak öğrencinin dereceye kayıtlı olduğu toplam süre dört yılı geçmemelidir.
● Danışman, kalan sürede neler başarıldığını ve nelerin yapılması gerektiğini içeren altı aylık bir rapor sunar.
● Öğrenci tezi tamamladıktan ve danışman onu inceledikten sonra, danışman, 140 derecelik tezin hazırlanma süresi boyunca öğrencinin performansının değerlendirilmesi de dahil olmak üzere, tezin kendisinin imzaladığı tam bir kopyası ve uzmanlık alanındaki profesörler tarafından önerilen tartışma ve karar komitesinin adlarının yer aldığı bir yazı ile birlikte, tartışılmak üzere geçerliliğini belirten bir raporu üniversite yönetimine sunar ve fakülte kuruluna sunulur. ● Öğrencinin tartışmaya açılması için fakülte tarafından tartışma komitesinin onaylandığı tarihten itibaren en az on beş gün geçmesi gerekir.
● Tezi tartışmak üzere oluşturulan komitenin geçerlilik süresi altı aydır ve bu süre, danışmanın raporu ve Fakülte Kurulunun onayı ile benzer bir süre için yenilenebilir.
● Komitenin her üyesi, tezin geçerliliği hakkında tartışma için ayrıntılı bir bilimsel rapor yazar ve tez 420 derece üzerinden değerlendirilir ve üç derecenin ortalaması alınır.
Öğrenci, danışmanın performansına ilişkin değerlendirmesinin ve komite üyelerinin bireysel raporlardaki mesajına ilişkin değerlendirmesinin en az %70’ini almadığı sürece tartışılamaz.
● Tartışmadan sonra komitenin tüm üyeleri tarafından imzalanan ve tez tartışmasının 140 derecelik bir ölçekte verildiği bir grup raporu sunulur.

Tez kamuoyunda tartışıldıktan sonra aşağıdaki tabloda gösterilen notlardan biriyle kabul edilir:

Notların yüzdesipuanlarTakdir SembolüTakdir
Arapçaİngilizce
95 ile 100%4A+A+Öne Çıkan
90 daha azına 95%7 , 3aA
85 daha azına 90%3 , 3b+BÇok İyi
80 daha azına 85%3BB
75 daha azına 80%7 , 2c+C+İyi
70 daha azına 75%3 , 2cC

Kolej öğrencinin sonuçlarını onayladıktan sonra, yüksek lisans derecesi derslerin ve tez notlarının ortalama toplamından hesaplanan bir oranda verilir.
Öğrenciye yüksek lisans derecesi verilmesi için Üniversite Konseyi’nin onayını aldıktan sonra, çeşitli yetkililere sunmak üzere, üniversite tarafından onaylanmış, bu dereceyi aldığını belirten sigortalı sertifikalar alma hakkına sahiptir.

Çalışma Süresi

Siyaset ve ekonomi alanında yüksek lisans derecesi almak için çalışma süresi en az iki yıl, en fazla altı yıldır.
Öğrenci ilk yılda en az sekiz ders alır ve çalışma her ders için araştırma seminerleri aracılığıyla yapılır. Araştırma semineri birden fazla referansa dayanır ve bilimsel araştırma metodolojisi ve standartlarına uygundur.
İkinci yılda öğrenci tez konusuyla ilgili genel bir seminere katılır, tezi hazırlayıp tartışmaya sunar
Genel seminer üniversitedeki bilimsel kurul tarafından tartışılır ve tezin başlığı onaylanır
Öğrenci, Dekan’ın önerisi üzerine Üniversite Başkanlığı tarafından belirlenen danışmanın gözetiminde tezini tamamlamak için çalışır
Öğrenci bilimsel tezini tamamlar ve Üniversite Başkanlığı tarafından oluşturulan kurul önünde kamuya açık bir oturumda tartışmaya sunar ve yüksek lisans derecesi için koşulları tamamlar
Birinci yıldaki çalışma dersleri Öğrenci, ikinci yılı geçmeyen bir süre için bu konudaki çalışmasını uzatma hakkına sahiptir
Öğrencinin en az 9 ay ve en fazla iki yıl süreyle hazırladığı tez

Başarı ve mezuniyet koşulları

1) Öğrenci, en az %65’lik bir final notu alırsa programın herhangi bir dersinden geçmiş sayılır. Ayrıca, jüri tarafından verilen en az %75’lik bir not alırsa yüksek lisans projesinde başarılı sayılır.
Öğrenci, projesinin sonuçlarını komiteye sunduktan ve teknik içeriğini tartıştıktan sonra.
2) Öğrenci, bilimsel bir araştırma onaylı hakemli bir dergide yayınlanana kadar tezini tartışmak üzere sunma hakkına sahip değildir.
3) Öğrenci, bu derece için gereken tüm bilimsel gereklilikleri yerine getirdikten sonra yüksek lisans derecesi sertifikası alır.

Akademik Program Yapısı
8 ders = 32 kredi saati,
pratik eğitim = 10 kredi saati
Yüksek lisans tezi = 18 kredi saati
Dersler
Uygulamalı eğitim
Yüksek Lisans Tezi

I. Zorunlu dersler

Bilimsel Araştırma Metodolojisi

Ders adı: Bilimsel Araştırma Metodolojisi

Ders kodu: MECO101

Kredi saati: 4.00


Ders, araştırma sürecinin en önemli adımlarını, araştırma problemi, bilimsel hipotezler, kavramlar ve değişkenler, veri toplama yöntemleri, veri analiz araçları, sonuçlara ulaşma ve genellemeler gibi konuları belirleyerek ve ekonomi bilimi alanında kullanılan en önemli yaklaşımları tanıtarak, öğrencileri ekonomi biliminde araştırma yapmaya hazırlamayı amaçlamaktadır.
Müfredatın girdileri şunları içerir: bilgi biçimi ve türü, öğrencilerin özellikleri, ihtiyaçları, eğilimleri ve ilgi alanları, toplumun felsefesi, değerleri, umutları ve istekleri. Müfredatın çıktıları şunlardır: bilgi, beceriler ve tutumlar.

Uygulamalı Ekonomi Atölyesi

Ders adı: Uygulamalı Ekonomi Atölyesi

Ders kodu: MECO102

Kredi saati: 4.00


Amaç
Çalıştayın amacı, öğrencilerin politika ile ilgili konularda mikro verilerin ampirik analizinin güncel yöntemlerine aşina olmasını sağlamaktır. Ana odak noktası, uygulamalı ekonomide sınır araştırmalarının uygulamalı ve etkileşimli bir şekilde anlaşılması olacaktır.
Özellikle, öncelikle teorik bir bakış açısıyla ve ardından uygulamalar ve tekrarlamalarla bir dizi konuyu ele alacağız.
Açıklama
Ders şunları kapsayacaktır:
1. Tanımlama ve Rastgele Kontrollü Denemeler
2. Eşleştirme yöntemleri, regresyon ve IV
3. Doğal Deneyler ve Farklar Arasındaki Farklar
4. Regresyon Kesintililik Tasarımı
Her teorik dersten sonra, öğrencilerin ana sonuçların uygulamalı tekrarlarıyla mevcut makaleleri tartışmaları ve analiz etmeleri için yeterli alan olacaktır. Bu tür çalışmalar daha sonra öğrenciler tarafından bir sonraki derste sunulacaktır.

Ekonometri

Ders adı: Ekonometri

Ders kodu: MECO103

Kredi saati: 4.00


Amaç
Bu dersin amacı ekonometrideki temel modelleri ve yöntemleri ve temel asimptotik teoriyi sunmaktır. Dersin sonunda öğrenci, mevcut verilerle ampirik araştırma sorusunu yanıtlamak için uygun bir ekonometri modeli belirleyebilmeli, uygun bir tahmin metodolojisi tasarlayabilmeli, modelin varsayımlarını test edebilmeli, tahminde bulunabilmeli ve kanıta dayalı politika önerilerinde bulunabilmelidir.
Açıklama
Kapsanan ana modeller klasik regresyon modeli, genelleştirilmiş regresyon modeli, otokorelasyonlu hatalara sahip modeller, heteroskedastik hatalara sahip modeller, stokastik regresyon çerçevesi ve enstrümantal değişkenler yöntemi, dinamik (zaman serisi) modelleri, regresyon sistemleri ve eş zamanlı denklem modelleridir. Dersin sonunda panel veri ve nitel yanıt modellerine kısa bir giriş yapılacaktır.
Genel olarak, öğrenci daha fazla öğrenmek için ekonometride sağlam bir temel edinmiş olmalı ve verilen bir araştırma sorusunu yanıtlamak için bir ekonometri modeli formüle etmek, tahmin etmek ve doğrulamak için yeterli analitik becerilere sahip olmalıdır.

Makroekonomi

Ders adı: Makroekonomi

Ders kodu: MECO104

Kredi saati: 4.00


Amaç
Dersin sonunda, öğrencilerin ekonomik büyümenin temel teorileri hakkında derin bir anlayışa sahip olmaları, ekonomik büyümenin belirleyicileri hakkında bilgi sahibi olmaları ve ampirik kanıtları ekonomik teori ışığında yorumlayabilmeleri beklenmektedir.
Açıklama
Bu ders ekonomik büyümeye odaklanmaktadır. Ekonomik büyümenin ‘işgücü’ modellerini (Solow modeli, örtüşen nesiller modeli, Ramsey modeli) ve içsel büyüme modellerini (insan sermayesi dışsallıkları veya inovasyon faaliyetleri ve içsel teknolojik büyüme tarafından yönlendirilen) kapsar. Dersin odak noktası ekonomik büyümenin yöntemleri ve mekanizmaları ile ekonomik teori ile ampirik kanıt arasındaki bağlantıdır.
Dönem boyunca haftalık egzersiz seansları vardır. Final sınavına hazırlık için problem setlerini önceden yapmak çok önemlidir. Dönemin ikinci yarısında, öğrenciler tarafından ekonomik büyümeyle ilgili son ampirik makaleler hakkında grup sunumları yapılır.

Mikroekonomi

Ders adı: Mikroekonomi

Ders kodu: MECO105

Kredi saati: 4.00


Amaç
Ders hedefleri, Ekonomi Yüksek Lisansının aşağıdaki öğrenme çıktılarıyla ilgilidir:
– Temel ekonomide ileri düzeyde bilgi ve beceriler göstermek;
– Ekonomik sorunları çözmek için ileri düzeyde nicel yeterlilik göstermek;
– Ekonomi hakkında açık ve özlü bir şekilde yazmak.
Dersin temel amacı, öğrencilere çeşitli ekonomik alanları incelemek için gereken mikroekonomik analiz araçlarını sağlamaktır.

Açıklama
Bu ders, karar teorisi, tüketim, üretim, toplama ve belirsizlik altında seçim üzerine odaklanan mikroekonomik teorinin resmi bir analizini sunar.
Haftalık dersler, MWG ders kitabının 1-6. bölümlerini kapsayacaktır — aşağıya bakın. Ders kitabını değiştirmeden tamamlayan slaytlar kullanıyoruz. İlgili ders kitabı bölümlerini önceden okumak esastır.
Seminerler, problem setlerini çözmeye ayrılacaktır. Seminerler, dersin bir parçasıdır. Öğrencilerin seminerlerde düzeltilmeden önce alıştırmaları yapmaları beklenir.
Dersin temel amacı, öğrencilere çeşitli ekonomik alanları incelemek için gereken mikroekonomik analiz araçlarını sağlamaktır. Tüketim ve üretim teorisine hakim olmak, kalkınma ekonomisi, çevre ekonomisi, uluslararası ekonomi, emek ekonomisi, kamu ekonomisi, endüstriyel organizasyon, makroekonomi vb. gibi uygulamalı ve teorik alanları anlamak ve bu alanlarda çalışmak için temeldir. Dahası, belirsizlik altında seçim teorisi tüm ekonomik araştırmalara nüfuz eder. Özellikle, belirsizlik, Mikroekonomi 2’de tanıtılacak olan sözleşme ve oyun teorisinin temel bir bileşenidir.

İşçi ekonomisi

Ders adı: Çalışma Ekonomisi

Ders kodu: MECO106

Kredi saati: 4.00


Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere emek ekonomisindeki güncel teorik ve ampirik araştırmalar hakkında derin bir anlayış sağlamaktır. Ders, emek arzı ve talebi, insan sermayesi ve ücret oluşumu gibi modern emek ekonomisinin ana konularını kapsayacaktır. Çeşitli konulara hem teorik hem de ampirik bir bakış açısıyla yaklaşacağız.

Açıklama
Ders aşağıdaki konuları kapsayacaktır:
1. Emek talebi
2. Emek arzı
3. Verimlilik ücretleri ve diğer teşvik sözleşmeleri
4. Arama ve eşleştirme modelleri
5. Eğitim ekonomisi
6. Göç ekonomisi.
Ayrımcılık ve eşitsizlik gibi ek konular okuma gruplarında ve tersine çevrilmiş derslerde ele alınacaktır.

II. Seçmeli dersler

İleri Ekonometri

Ders adı: İleri Ekonometri

Ders kodu: MECO151

Kredi saati: 4.00


Amaç
Ekonometride tipik olan modelleme ve çıkarımın çeşitli yönlerini ele alın, açıklamayı inceleyin: Öğrenciler, verilere ve cevaplanacak araştırma sorusunun türüne karşılık gelen uygun ekonometrik modelleri belirleyebilecek, uygun bir tahmin metodolojisi tasarlayabilecek, modelin varsayımlarını test edebilecek, doğrulayabilecek ve doğru şekilde yorumlayabilecektir.

Açıklama
Ekonometrik analizde genel değerlendirmeyi (bölüm 1), nitel yanıtları (bölüm 2), sınırlı bağımlı yanıtları (bölüm 3) ve panel verilerini (bölüm 4) ele alıyoruz. 1. bölümde genel kavramları (önyargı, içsellik, makine öğrenimi) kısaca tartışıyoruz.
2. ve 3. bölümlerde tüm tahmin prosedürleri olasılık temellidir. Ancak bunun eşdeğer olarak bir GMM veya yarı-GLS tahmincisi olarak tanımlanabileceği gösterilecektir.
Son bölüm panel veri analizi üzerinedir. Zaman serileri ve kesitlerin kombinasyonlarını temsil eden panel veri kümeleri, bireysel kesitlere veya zaman serilerine kıyasla birçok avantaj sunar; bunlardan en önemlisi, tek boyutlu durumda tanımlanamayan belirli dinamiklerin ve davranış heterojenliğinin tanımlanmasını sağlamasıdır. Bu derste, sabit etkiler modeli, rastgele etkiler (hata bileşenleri) modeli, dinamik panel veri modeli dahil olmak üzere bazı önemli panel veri modellerini sunacağız.

Veriye Dayalı Etki Değerlendirmesi

Ders adı: Veri Odaklı Etki Değerlendirmesi

Ders kodu: MECO152

Kredi saati: 4.00


Bu dersin amacı nedensel çıkarımın temel kavramlarını tanıtmaktır.
Vurgu, etki değerlendirmesi ve tedavi etkisi tahmini için nicel yöntemlere yapılır.

Açıklama
– Potansiyel Sonuçlar, Nedensellik ve Deneyler
– Eşleştirme ve Regresyon
– Eğilim puanı ağırlıklandırma ve regresyon
– Farklardaki Farklar
– Enstrümantal Değişkenlerin Kullanımı
– Süreklilik Regresyonu
– Parametrik olmayan ve yarı parametrik regresyon teknikleri

Uluslararası Makroekonomi

Ders adı: Uluslararası Makroekonomi

Ders kodu: MECO253

Kredi saati: 4.00

Bu lisansüstü düzeydeki ders, öğrencileri uluslararası makroekonomideki temel kavramlarla politika perspektifinden tanıştırır. Odak noktası, makroekonomistler ve yatırım yöneticileri tarafından yatırım kararlarında kullanılan temel makroekonomi kavramları ile merkez bankalarının politika kararlarını ve tepki fonksiyonlarını anlamaktır. Temel kavramlar arasında, öğrenciler ödemeler dengesi, döviz kurları ve bunların belirleyicileri, para arzı ve talebi, para politikası kuralları, ülke risk değerlendirmesi, kamu borcu analizi ve sürdürülebilirlik konularında derinlemesine bir dalış yapacaklardır. Son pandemi krizinin etkisi ve değerlendirmesi, Avrupa’daki devam eden jeopolitik kriz ve Avrupa egemen borç krizi konularına özel bir dikkat gösterilecektir.
Çarşamba akşamı planlanan iki saatlik akademik derse ek olarak, öğrencilerden temel makroekonomi kavramlarını ve bunların varlık yönetimi sektörü için uygulanmasını gösteren belirli projeler üzerinde gruplar halinde çalışmaları istenecektir. Öğrencilerin makroekonomide giriş seviyesinde bir ders kitabına hakim olmaları ve istatistik ve veri işleme ve analizi konusunda temel bilgilere sahip olmaları şiddetle tavsiye edilir.

Kurumsal Proje

Ders adı: Kurumsal Proje

Ders kodu: MECO254

Kredi saati: 4.00


Kurumsal projelere katılım, öğrencilerin üniversite topluluğunun yaşamına katılımını tanımayı amaçlamaktadır. Kurumsal projelere katılım başvurularının kabul edilebilirliği ve değerlendirilmesinin hedefleri ve genel koşulları aşağıdaki noktalarda belirtilmiş ve ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

Öğrenci katılımı tanıma politikası şunları amaçlamaktadır:
‘ öğrencileri üniversite topluluğunun üyeleri olarak anlamlı bir şekilde katılmaya teşvik etmek;
‘ öğrencileri eğitim sırasında edinilenlere tamamlayıcı kişisel beceriler geliştirmeye teşvik etmek;
‘ tanınan etkinlikler ve projeler çerçevesinde elde edilen öğrenmeye verilen önemi gösteren önlemler yoluyla öğrencilerin katılımını resmen tanımak.

Zaman Serilerinin İstatistiksel Analizi

Ders adı: Zaman Serilerinin İstatistiksel Analizi

Ders kodu: MECO255

Kredi saati: 4.00


Amaç
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin şunları yapması beklenir: (1) zaman serilerinin istatistiksel analizi için gereken teoriye aşina olmak; (2) çeşitli çıkarımsal teknikleri anlamak ve uygulamak, örn. maksimum olabilirlik tahmini ve spektral analiz; (3) uygulanan çıkarımsal tekniklerin sonuçlarını eleştirel olarak değerlendirmek; (4) gerçek verilerin analizi için istatistiksel yazılıma aşina olmak; (5) istatistiksel bir analizin sonuçlarını sunabilmek.

Açıklama
Zaman serisi analizi, gözlemlerin zaman içinde toplandığı ve ardışık gözlemler arasında korelasyonların olduğu olguları ifade eder. Uygulamalar ekonomi, finans, tıp ve klimatoloji dahil olmak üzere hemen hemen tüm bilimsel alanları kapsar. Bu ders, öğrencilere zaman serisi analiziyle başa çıkmak için en önemli kavramları ve metodolojileri sağlar. Ders temel tanımlardan (örn. durağanlık ve ergodisite) başlar ve hem zaman hem de frekans alanındaki konuları kapsar. Zaman alanında, hem tek değişkenli (örn. otoregresif süreçler) hem de çok değişkenli zaman serisi modelleri tartışılır. Frekans alanında, spektral yöntemler uzun hafızalı (örn. otoregresif kesirli entegre) süreçleri incelemek ve büyük veri kümelerini analiz etmek (boyutsallık azaltma) için uygulanır. Son olarak, zaman serilerine Hilbert uzayları yaklaşımı hakkında bir genel bakış dersi tamamlar. Teorik yönler, veri kümelerinin pratik analizi ile gösterilir. Bazı (lise) matematik becerilerinin (örn. trigonometri, karmaşık sayılar, matris hesabı) kısa bir incelemesi egzersiz bölümlerinde yapılır.

Bölgesel Farklılıklar ve Kentsel Ekonomi

Ders adı: Bölgesel Farklılıklar ve Kentsel Ekonomi

Ders kodu: MECO256

Kredi saati: 4.00


Amaç
1) Şunlar hakkında bilgi sahibi olun:
a. bölgesel eşitsizliklerin ekonomik nedenleri
b. kentleşmenin ekonomik maliyetleri ve faydaları
c. kamu müdahalesinin mekansal eşitsizlikler üzerindeki etkisi
d. ekonomistlerin genel olarak ekonomide (ve özellikle kentsel ekonomide) nedensel etkileri belirlemek için kullandıkları ekonometrik teknikler.
2) Karmaşık bilgileri sentezlemenin bir yolu olarak haritaları ve diyagramları yorumlayabilme.
3) Gerçek dünya örneklerini analiz etmek ve politika önerileri yapmak için analitik araçlarda ustalaşma.

Açıklama
Dünyanın çoğu kentleşmiştir ve kişi başına düşen çıktı, küçük kasabalara göre büyük metropol alanlarında daha büyüktür. Modern ekonomileri anlamak, şehirlerin ekonomisini anlamak gerektirir. Bu ders, modern bölgesel ve kentsel ekonomiye genel bir giriş sağlar. Dersin ilk bölümünde şehirlerin nasıl ve neden var olduğunu, büyüdüğünü ve geliştiğini anlamaya çalışıyoruz. İkinci bölümde, şehirlerin nasıl etkileşime girdiğini ve neden farklı büyüklükte olduklarını ve farklı faaliyetler gerçekleştirdiklerini inceliyoruz. Dersin üçüncü bölümünde bölgesel kalkınmaya bakıyoruz ve bölgesel eşitsizliklerin belirleyicilerini anlamaya çalışıyoruz. Ders hem deneysel hem de teoriktir. Zor ama ilgi çekici bir konuya güçlü bir vurgu yapılır: ekonomik ve sosyal bilimlerde nedensel etkilerin belirlenmesi.

Ders sırasında öğrenciler
1) karmaşık sosyo-ekonomik konuları analiz etmek için eleştirel düşünmeyi geliştirecekler
2) karmaşık bilgileri sentetik bir şekilde başkalarına iletecekler
3) takımlar halinde sorunları çözecekler ve diğer öğrencilere geri bildirim sağlayacaklar.

pexels-mikhail-nilov-6964138

Derecesi: Yüksek Lisans Derecesi

Parça kodu: MA109PE

Çalışma yöntemi: Uzaktan Eğitim

Kredi saati: 60

Ne kadar sürer:
Tam zamanlı: 2 yıl
Yarı zamanlı: 4 yıl
Sınırlı süre: 6 yıl