● Öğrenci, aşağıdaki şekilde dağıtılan sekiz ders alır:
√ Altı zorunlu ders.
√ Yüksek lisans öğrencilerine kolej tarafından sunulan dersler arasından iki seçmeli ders.
● Çalışma, her derste araştırma seminerleri aracılığıyla yürütülür. Araştırma semineri, birden fazla referansa dayanır ve bilimsel araştırmanın metodolojisi ve standartlarına uygundur.
● Sekiz dersin her birinin çalışması, en az dört hafta boyunca dört kredi saati sürer ve her öğrencinin yeteneklerine göre bunu aşabilir. Bundan sonra, öğrencinin yeterlilik ve bilgi testi tamamladığı derste yapılır, ardından aynı şekilde başka bir derse başlar ve bu böyle devam eder.
● Öğrenciye, lisans düzeyinde okuduğu dersler arasından kolej tarafından seçilen varsayımsal bir ders atanır ve bu, öğrencinin on kredi saatiyle değerlendirilmesi için pratik bir eğitim olarak kabul edilir. Öğrenci bu dersi on iki ila on dört kısa derse bölmelidir. Öğrenci, her dersi, konusunun yazılı özetini Word veya PDF formatında, Power Point programı kullanılarak öğrencinin sesiyle video kaydı eşliğinde, en az on dakika ve en fazla yirmi dakika olacak şekilde sunar.
● Birinci yıldaki dersleri inceleyen öğrenci, ikinci yılı geçmeyen bir süre için çalışmayı uzatma hakkına sahiptir.
Üniversite Konseyi tarafından onaylanan çalışma planına göre çeşitli disiplinlerde yüksek lisans derecesi almak için gerekenler altmış kredi saatidir ve bu gereklilikler aşağıdaki programlara göre dağıtılır:
1- Otuz iki kredi saatlik araştırma dersleri.
2- On sekiz kredi saatlik bilimsel tez.
3- On kredi saatlik pratik eğitim.
Yüksek lisans derecesi için tez konusu kaydetme koşulları
● Öğrenci, öngörülen dersleri en az %70 puanla geçmelidir. ● Öğrenci en az 450 TOEFL sertifikası veya eşdeğeri almış veya Fransızca dilinde eşdeğer bir sertifika almış, ancak iki dilden birinde veya iki dilden birinde birinci üniversite derecesini alanlar hariç.
● Öğrenci, alt uzmanlık alanlarından birinde önerilen bir konu ile yüksek lisans tezini kaydettirmek için üniversite yönetimine bir talepte bulunur.
● Konu başlığının ilk onayı alınırsa, kolej konseyi öğrenciye planı hazırlamada rehberlik edecek ve takip edecek bir danışman belirleyecektir.
● Araştırma planı, konunun önemini ve içindeki önceki çalışmaların eleştirel bir sunumunu, özellikle araştırma problemini, ardından çalışmanın müfredatını ve cevaplamak istediğiniz ana hipotezlerini veya sorularını ve çalışmanın bölümünü ve kaynaklarını içerir.
● Öğrenci, önerilen planını bir bilimsel seminerde sunar ve planı bir konu ve bir yaklaşım olarak tartışır. ● Öğrenci, seminerdeki profesörlerin gözlemlerine göre planını düzeltmesi istendiğinde ayarlar.
● Seminerden sonra plan, dersin kaydı ile ilgili kararını almak üzere fakülte kuruluna sunulur.
● Onay durumunda, Fakülte Kurulunun kararı kaydın onaylanması için Üniversite Kuruluna sunulur ve kayıt tarihi Üniversite Kurulunun onay tarihinden itibaren hesaplanır.
Jüri tartışması ve derecenin verilmesi
● Yüksek lisans tezi hazırlamanın asgari süresi, Üniversite Kurulunun konuyu kaydettirmek için onay tarihinden itibaren dokuz ay, azami süresi ise iki yıldır ve danışmanın önerisi ve Fakülte Kurulunun onayı ile üçüncü bir istisnai yıl uzatılabilir, ancak öğrencinin dereceye kayıtlı olduğu toplam süre dört yılı geçmemelidir.
● Danışman, kalan sürede neler başarıldığını ve nelerin yapılması gerektiğini içeren altı aylık bir rapor sunar.
● Öğrenci tezi tamamladıktan ve danışman onu inceledikten sonra, danışman, 140 derecelik tezin hazırlanma süresi boyunca öğrencinin performansının değerlendirilmesi de dahil olmak üzere, tezin kendisinin imzaladığı tam bir kopyası ve uzmanlık alanındaki profesörler tarafından önerilen tartışma ve karar komitesinin adlarının yer aldığı bir yazı ile birlikte, tartışılmak üzere geçerliliğini belirten bir raporu üniversite yönetimine sunar ve fakülte kuruluna sunulur. ● Öğrencinin tartışmaya açılması için fakülte tarafından tartışma komitesinin onaylandığı tarihten itibaren en az on beş gün geçmesi gerekir.
● Tezi tartışmak üzere oluşturulan komitenin geçerlilik süresi altı aydır ve bu süre, danışmanın raporu ve Fakülte Kurulunun onayı ile benzer bir süre için yenilenebilir.
● Komitenin her üyesi, tezin geçerliliği hakkında tartışma için ayrıntılı bir bilimsel rapor yazar ve tez 420 derece üzerinden değerlendirilir ve üç derecenin ortalaması alınır.
Öğrenci, danışmanın performansına ilişkin değerlendirmesinin ve komite üyelerinin bireysel raporlardaki mesajına ilişkin değerlendirmesinin en az %70’ini almadığı sürece tartışılamaz.
● Tartışmadan sonra komitenin tüm üyeleri tarafından imzalanan ve tez tartışmasının 140 derecelik bir ölçekte verildiği bir grup raporu sunulur.
Tez kamuoyunda tartışıldıktan sonra aşağıdaki tabloda gösterilen notlardan biriyle kabul edilir:
Notların yüzdesi | puanlar | Takdir Sembolü | Takdir |
Arapça | İngilizce |
95 ile 100% | 4 | A+ | A+ | Öne Çıkan |
90 daha azına 95% | 7 , 3 | a | A | |
85 daha azına 90% | 3 , 3 | b+ | B | Çok İyi |
80 daha azına 85% | 3 | B | B | |
75 daha azına 80% | 7 , 2 | c+ | C+ | İyi |
70 daha azına 75% | 3 , 2 | c | C | |
Kolej öğrencinin sonuçlarını onayladıktan sonra, yüksek lisans derecesi derslerin ve tez notlarının ortalama toplamından hesaplanan bir oranda verilir.
Öğrenciye yüksek lisans derecesi verilmesi için Üniversite Konseyi’nin onayını aldıktan sonra, çeşitli yetkililere sunmak üzere, üniversite tarafından onaylanmış, bu dereceyi aldığını belirten sigortalı sertifikalar alma hakkına sahiptir.