Özel hukukta yüksek lisans programı başlatmanın amacı üç boyuta ulaşmaktır: bilişsel boyut, uzmanlık boyutu, özel hukuk alanında seçkin araştırma boyutu, en son hukuk sistemlerini takip etme ve en son gelişmelerden yararlanma. Bunu başarmak için, üniversitenin misyonunun gerçekleştirilmesine katkıda bulunmanın ve bir bilim ve gelişme feneri, bir kolu olarak konumunu güçlendirmenin yanı sıra, özel hukuk alanındaki uzmanlar arasında üst düzey beceriler hazırlamak. insan kaynaklarının geliştirilmesi ve toplumun daha iyiye doğru gelişmesi ve kimliğinin korunması için hukukun çeşitli dallarında uzmanlar yetiştirmek.

Programın vizyonu:

Özel hukuk uzmanlarının geliştirilmesine aktif katılım ve özel hukuk alanında bilimsel araştırmalara destek.

Programın misyonu:

Bilimsel yetenekleri geliştirmek için uygun bir eğitim ortamı sağlamak ve onları hukuk ve adalet bilimlerinde yaratıcılığa ve yeniliğe yönlendirmek.

Program Hedefleri

Bilimsel araştırma, üniversite öğretimi vb. alanlarda topluma hizmet etmek ve bunları geliştirmek için topluluğa iş piyasasında üstün performans ve rekabet edebilecek yasal kadrolar ve yetkinlikler sağlamak.

Farklı sistemlerin deneyimlerinden yararlanmak için yerel, bölgesel ve uluslararası mevzuatın karşılaştırmalı çalışmalarını desteklemede mükemmellik.

Hukukun tüm dallarında bilimsel araştırmaları desteklemek ve bilgiyi zenginleştirmek ve yeni bilgilere ulaşmak için yenilikçi bir pratik bilimsel ilaveye ulaşmak için araştırma yapmak.

Üniversitelere, toplumlardaki kamu ve özel kuruluşlara bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilecek uzman kadrolar sağlamak.

Hukuk fakülteleri ile çeşitli bölgesel ve uluslararası üniversitelerle bilimsel ve kültürel işbirliği yapmak ve deneyim ve bilgi alışverişinde bulunmak.

● Öğrenci, aşağıdaki şekilde dağıtılan sekiz ders çalışır:
√4 zorunlu ders.
√4 yüksek lisans öğrencileri için üniversitenin sunduğu derslerden seçmeli ders.
● Çalışma her derste araştırma seminerleri yoluyla yürütülür.Araştırma semineri çoklu referanslara dayalıdır ve bilimsel araştırma metodolojisi ve standartlarına uygundur.
● Sekiz dersin her birinin çalışması, en az dört hafta boyunca dört kredi saat sürer ve her öğrencinin yeteneklerine göre bu süreyi aşabilir.Bundan sonra öğrencinin tamamladığı derste yeterlilik ve bilgi testi yapılır, ardından başka bir derse başlar. tabii aynı şekilde vb.
● Öğrenciye, üniversitenin lisans düzeyinde okuduğu dersler arasından seçeceği varsayımsal bir ders verilir ve bu, öğrencinin on kredi saat ile değerlendirileceği uygulamalı bir eğitim olarak kabul edilir. Öğrenci bu dersi on ikiden on dört kısa derse bölmelidir.Öğrenci her dersi, konusunun yazılı bir özeti şeklinde Word veya PDF formatında, öğrencinin sesiyle bir video kaydı eşliğinde Power Point programını kullanarak sunar. , on dakikadan az olmayan ve yaklaşık yirmi dakikadan fazla olmayan bir süre ile.
● İlk yıl ders çalışırsa, öğrenci ikinci yılı geçmeyecek bir süre için çalışmayı uzatma hakkına sahiptir.

Çeşitli disiplinlerde yüksek lisans derecesi almak için gereken şartlar, Üniversite Konseyi tarafından onaylanan çalışma planına göre altmış kredi saattir ve bu şartlar aşağıdaki programlara göre dağıtılır:
1- Otuz iki kredilik araştırma dersleri.
2- On sekiz kredi saatlik bir bilimsel tez.
3- On kredi saatlik uygulamalı bir eğitim.

Hukuk ve adalet alanında yüksek lisans derecesi için bir tez konusu kaydı için gerekenler
● Öğrenci, öngörülen dersleri en az %70 puanla geçmek zorundadır.
● İlk üniversite diplomasını iki dilden birinde veya ikisinden birinde almış olanlar hariç olmak üzere, öğrenci en az 450 veya eşdeğeri bir TOEFL sertifikası veya Fransızca dilinde eşdeğer bir sertifika aldı. Diller.
● Öğrenci, önerilen bir konu ile ilgili bir yüksek lisans tezini yan dallardan birinde kaydettirmek için üniversite yönetimine bir talepte bulunur.
● Konu başlığının ilk onayı alınırsa, kolej konseyi, planın hazırlanmasında öğrenciye rehberlik edecek ve onu takip edecek bir danışman atayacaktır.
● Araştırma planı, konunun önemini ve içindeki önceki çalışmaların, özellikle araştırma probleminin eleştirel bir sunumunu, ardından çalışmanın müfredatını ve ana hipotezlerini veya cevaplamak istediğiniz soruları ve çalışmanın bölünmesini ve kaynaklar.
● Öğrenci önerdiği planı bilimsel bir seminerde sunar, planı bir konu ve bir yaklaşım olarak tartışır.
● Öğrenci, değişiklik yapması istenirse, seminerdeki profesörlerin gözlemlerine dayanarak planını ayarlar.
● Seminerden sonra plan, konunun tescili ile ilgili karar vermesi için kolej konseyine sunulur.
● Onay durumunda Kolej Konseyi’nin kararı, kaydın onaylanması için Üniversite Konseyi’ne sunulur ve kayıt tarihi Üniversite Konseyi’nin onayladığı tarihten itibaren hesaplanır.

Derecelerin tartışılması ve verilmesi
● Bir yüksek lisans tezi hazırlamak için asgari süre, Üniversite Konseyi tarafından konunun kayıt altına alınmasından itibaren dokuz ay, azami iki yıl olup, danışmanın tavsiyesi üzerine istisnai olarak üçüncü bir yıla kadar uzatılabilir. Dereceye toplam öğrenci kayıt süresinin dört yılı geçmemesi koşuluyla Kolej Konseyi’nin onayı.
● Denetim otoritesi, kalan dönemde nelerin başarıldığını ve nelerin gerekli olduğunu içeren altı aylık bir rapor sunar.
● Öğrenci tezi tamamladıktan ve danışman tarafından gözden geçirildikten sonra danışman, öğrencinin 140 derecelik tez hazırlık dönemindeki performansının bir değerlendirmesini de içeren, geçerliliğini gösteren bir raporu tam bir kopya ile üniversite yönetimine sunar. imzalı tezi ve uzmanlık profesörleri tarafından önerilen tartışma ve değerlendirme komitesinin adlarının yazılı olduğu bir mektup, kolej konseyine sunulmak üzere.
● Öğrencinin tartışmasından önce, tartışma komitesinin kolej tarafından onaylandığı tarihten itibaren en az on beş gün geçmelidir.
● Tezi görüşmek üzere oluşturulan komisyonun geçerlilik süresi altı aydır ve danışman raporu ve Yüksekokul Kurulunun onayı ile benzer bir süre için yenilenebilir.
● Komitenin her üyesi tezin geçerliliği hakkında ayrıntılı bir bilimsel rapor yazar ve tez 420 derece üzerinden değerlendirilir ve üç derecenin ortalaması alınır.
Müfettişin performansına ilişkin değerlendirmesinin ve komite üyelerinin bireysel raporlardaki mesaj değerlendirmesinin en az %70’ini almadığı sürece öğrenci tartışılamaz.
● Tartışmadan sonra, tüm komite üyeleri tarafından imzalanan ve tez tartışmasının 140 derecelik bir ölçekte değerlendirildiği bir grup raporu sunulur.

Grading System
DefinitionPointGrade
Excellent4.00A+
Excellent3.75A
Very Good3.50B+
Very Good3.00B
Good2.50C+
Average2.00C
Pass on probation1.50D+
Pass on probation1.00D
Fail0.00F
The following grades are not taken into account for the semester or cumulative GPA.
Thesis or project in progress:DP
Incomplete:I
In progress:IP
Registration has been suspended:L
The grade has not been decided:NGR
Did not take the final exam.:NP
Transferred course.:T
Withdraw from the course.:W
The course covers two semesters, the degree is given at the end of the spring or summer semester.:YR
There are no credit hours.:NC
One credit hour taken as a private student. The credit hours and the degree do not count towards the degree:ND
Re-submitted course, only the last grade is used in calculating the GPA.:R
Credit taken as a special student. Credit hours and grade counted towards a degree.:S

Enstitü, öğrencinin sonuçlarını onayladıktan sonra, derslerin ve tez notlarının ortalamaları toplamı üzerinden hesaplanan oranda yüksek lisans derecesi verilir.
Öğrenciye yüksek lisans derecesi vermek için Üniversite Konseyi’nin onayını aldıktan sonra, çeşitli makamlara sunmak üzere, dereceyi aldığını belirten üniversite tarafından onaylanmış sigortalı sertifikalar almaya hak kazanır.

Başarı ve mezuniyet koşulları

1) Öğrenci, nihai sonucun %60’ından az olmamak kaydıyla, programın derslerinden herhangi birini başarmış sayılır. Ayrıca, %70’ten az olmayan bir not (jüri kurulu tarafından verilen) alırsa, yüksek lisans projesinde başarılı sayılır.
Öğrenci, projesinin sonuçlarını komiteye sunduktan ve teknik içeriğini tartıştıktan sonra.
2) Öğrenci, bilimsel bir araştırma onaylı hakemli bir dergide yayınlanana kadar tezini tartışmak için gönderme hakkına sahip değildir.
3) Öğrenci, bu derece için tüm bilimsel gereklilikleri yerine getirdikten sonra bir yüksek lisans sertifikası alır.

Çalışma Süresi

Çeşitli disiplinlerde yüksek lisans derecesi elde etmek için eğitim süresi en az iki, en fazla dört yıldır.
İlk yıl, öğrenci en az sekiz konu üzerinde çalışır ve her ders için araştırma seminerleri ile çalışır.Araştırma semineri birden fazla referansa dayanır ve bilimsel araştırma metodolojisi ve standartlarına uygundur.
İkinci yılda öğrenci, hazırlayacağı ve tartışmaya sunacağı tez konusu için genel bir seminere katılır.
Genel seminer üniversitedeki bilim kurulu tarafından görüşülür ve tez başlığı onaylanır.
Öğrenci, Yüksekokul Dekanlığının önerisi üzerine Üniversite Rektörlüğü tarafından kararlaştırılan danışmanın gözetiminde tezini tamamlamak için çalışır.
Öğrenci, bilimsel tezini tamamlayarak, Üniversite Rektörlüğü tarafından oluşturulan komisyona halka açık oturumda tartışmaya sunar ve yüksek lisans için gerekli koşulları tamamlar.
İlk yıldaki eğitim kursları Öğrenci, ikinci yılı geçmeyecek bir süre için eğitimini uzatma hakkına sahiptir.
Tez, öğrenci tarafından 9 aydan az ve iki yıldan fazla olmayan bir sürede hazırlanır.

Program Yapısı

8 ders = 36 kredi saat - uygulamalı eğitim = 10 kredi saat - Yüksek lisans tezi = 18 kredi saat.
Dersler
Uygulamalı Eğitim
Yüksek Lisans Tezi

Ders

Araştırma Metodolojisi (zorunlu)

Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Metodoloji dersi, öğrencilere faydalı yasal araştırma yapmanın farklı yol modellerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler, bilimsel araştırma tasarımı, metodolojisi ve teknikleri, veri toplama, analiz ve yorumlama ve araştırma problemini ele alan mantıklı sonuçlara ulaşmak için araştırma verilerinin kullanımı hakkında bilgi edineceklerdir. Bu kurs, her öğrencinin bir hukuk araştırmacısı olarak daha etkili olmak için bu bilgiyi kullanma becerilerini geliştirmesine yardımcı olacaktır.
Müfredatın girdileri şunları içerir: bilginin biçimi ve türü, öğrencilerin özellikleri, ihtiyaçları, eğilimleri ve ilgi alanları, toplumun felsefesi, değerleri, umutları ve özlemleri. Müfredatın çıktıları şunlardır: bilgi, beceri ve tutumlar.

 

Yükümlülük Teorisi (zorunlu)

Dersin genel çerçevesi: Orijinal alt ayni hakların genel ilkelerine ek olarak yükümlülüğün kaynaklarını ve hükümlerini içeren yükümlülüğün genel teorisi. Kursun özel çerçevesi: genel bölümden bir veya daha fazla konunun karşılaştırmalı ve derinlemesine incelenmesi, örneğin: emekliliğin ilk aşaması, zararlı bir eylem için sorumluluğun temeli, hakkın kötüye kullanılması teorisi, hukuki işlemler üzerinde geriye dönük etki, medeni kanunlarda materyalizm, medeni kanunlarda yükümlülüğün devri, Taşınır ortak mülkiyet, gayrimenkul mülkiyeti.

Karşılaştırmalı Hukuk Davalarının Esasları (zorunlu)

Bu ders için çalışma müfredatı, yargı yetkisi, dava teorisi ve prosedürleri, yargı kararları teorisi, bu kararlara itiraz etme yöntemleri ve prosedür bölümlerinde yargı kararlarının uygulanmasına ilişkin prosedürleri içerir. davadaki faiz teorisi ve yargı kararı teorisi gibi konulardan biri.

Ders, idari sözleşmede iradenin ifadesi, idari kontrol, yönetimin takdir yetkisi, iş disiplini, idari kararın geçersizliği, başkanlık gibi idare hukuku konularından bir veya daha fazlasının derinlemesine incelenmesini içerir. idari gözetim ve mali kontrol.

Adlandırılmış Sözleşmeler (zorunlu)

İsimli sözleşmelerin kökeni ve gelişimi, isimsiz sözleşmelerin doğası, isimlendirilmiş sözleşmelerin uyarlanması ve yorumlanması ve satış ve kiralama sözleşmesi, mal sahipleri ve kiracılar ve sigorta sözleşmesi gibi isimlendirilmiş sözleşme modellerine maruz kalma.

Sosyal Muvzuat (zorunlu)

Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı’nda yer alan bu dersin müfredatı, her türlü iş sözleşmesini inceleme ilkelerini, bireysel ve toplu iş uyuşmazlıklarını çözme ilkelerini ve kanunlarda, iş hukukunda iş kazaları konusunun analitik ve uygulamalı olarak incelenmesini içerir. , sosyal güvenlik kanunu, kanun hükümlerine göre işçi yardımları ve Sosyal Güvenlik Kanununda iş kazası kayyumunun faydaları ile Karşılaştırmalı Bir Fıkhta ve Adli İncelemede Malul, Yaşlılık ve Ölüm Sigortası

Ticaret Hukuku (zorunlu)

Bu dersin genel çerçevesi: – İşletme türleri, tacir, ticari sözleşmeler ve ticari kağıtlar, bankacılık işlemleri, ticari şirketler, iflas hükümleri. Bu kursu incelemek için özel çerçeve: – Aşağıdakiler gibi genel bölümden bir veya daha fazla konunun derinlemesine ve karşılaştırmalı bir incelemesi: – Halka açık anonim şirket, holding şirketleri ve ortak yatırım şirketlerinin tüzel kişiliği, Şirketin işlerinin izlenmesi , uluslararası ticari sözleşmeler: yatırım sözleşmeleri: inşaat sözleşmeleri, hizmet sağlama sözleşmeleri, teknoloji transferi sözleşmeleri.

Medeni Hukukta İleri Çalışmalar (seçmeli)

Yakında sahip olacaksınız…

Karşılaştırmalı İslam Fıkhının Temelleri (seçmeli)

Bu dersin genel müfredatı: Her sistemin özelliklerine göre çağdaş hukuk sistemleri ve aileler, farklı sistemler arasındaki farklılaşma ölçütleri, Arap hukuk sistemlerinin ait oldukları hukuk ailesi açısından incelenmesi ve ne dereceye kadar İslam hukuku ve yabancı kanunlardan, bölgesel düzeyde, özellikle İşbirliği Konseyi ülkeleri veya Arap Devletleri Ligi ülkeleri düzeyinde birleşik Arap yasalarının ne ölçüde olduğu, uluslararası yasalarla yasaların birleştirilmesinden etkilenirler. uluslararası kuruluşlar tarafından kabul edilen anlaşmalar veya projeler.

Uluslararası Ticarette İleri Araştırma (seçmeli)

Bu ders şunları içerir: uluslararası ticaretin tanımı, uluslararası ticaret hukukunun tanımı, uluslararası ticaret ve ulusal ticaret hukuku arasındaki ilişki veya karşılaştırma bilgisi, uluslararası ticaret sözleşmelerinin tanımı, uluslararası ticaret sözleşmelerinin temelleri ve sözleşme ile karşılaştırma, uluslararası ticaret türleri sözleşmeleri ve uluslararası satış sözleşmeleri (SIF, bot sözleşmesi, ortak proje, teknoloji transfer sözleşmesi, uluslararası ticaret alanında geliştirilen sözleşmeler), uluslararası ticaret sözleşmelerinin karşılaştığı sorunları ve ardından bu sorunların çözümlerini tartışmak, uluslararası ticarette anlaşmazlıkları çözmek tahkim veya uzlaşma yoluyla sözleşmeler.

Fikri Mülkiyette İleri Araştırma (seçmeli)

Bu ders telif hakları, ilgili haklar, patentler, ticari markalar ve coğrafi işaretler, entegre devreler, endüstriyel tasarımlar, uyuşmazlıkların çözümüne ilişkin hususlar ve fikri mülkiyet haklarının korunmasına ilişkin uluslararası önlemleri inceler.

Uluslararası Ceza Adaleti (seçmeli)

Bu ders, kanunilik ilkesi ve savunma hakkı gibi uluslararası ceza hukuku ilkelerinin tanımını ve bu kanunun dayandığı tüm temelleri içerir.2002 yılında yürürlüğe giren temel kapsamı ve onun üzerindeki devlet yargı egemenliği. toprakları, devlet başkanlarının sorumluluk ve dokunulmazlıkları ve Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin yargı yetkisi içindeki yükümlülükler, saikler ve suçlar beyanı, Roma Sözleşmesi’nin yerel düzeyde uygulanmasına ve bundan kaynaklanan temel yükümlülüklere odaklanmayı engeller. , bireyin uluslararası cezai sorumluluğu konusuna ilişkin olarak Uluslararası Ceza Mahkemeleri konusuna ilişkindir.

ÜCRETLER

Yıllık öğrenim ücreti…..$5100

Burslar…..%33’e varan kısmi burs sistemi

Öğrenim ücretleri hakkında daha fazla ayrıntı burada
bulunabilir

KABUL SÜRECİ

Üniversiteye giriş tarihlerini görmek için tıklayınız

Üniversite kayıt sürecinin aşamalarını görmek için tıklayınız.

Üniversiteye katılma hakkında için tıklayınız.

Statue of lady justice, Law concept
Derece: Akademik Yüksek Lisans
Program kodu: UEE104YL
Çalışma metodu: Uzaktan Eğitim